VELUX

VELUX 2018-12-11T11:12:14+00:00

Interviu cu Noemi Ritea, Manager General VELUX

Care e motivația din spatele implicării VELUX Romania în proiectul mansarda-mea.ro?

Mansarda mea pentru mine înseamnă un proiect de suflet.
Am plecat de la dorința de a inspira oamenii să locuiască la mansardă. Am fost primii care am promovat mansarda în România, arătând ce potențial ascunde podul caselor și promovând care sunt beneficiile luminii naturale. La noi în țară, atât în orașele mari, cât și în mediul rural, sunt foarte multe poduri cu un potențial uriaș, poduri care se pot transforma în locuințe moderne sau rustice, depinde doar de preferințele în materie de amenajare interioară, spații care pot fi folosite de întreaga familie. Podurile existente, cu puțină investiție, pot deveni locuințe atractive, care pot unii generațiile să locuiască împreună, fiecare bucurându-se de spațiu intim în același timp. De aceea, implicarea noastră în acest proiect, care se dorește să includă la un loc totul despre mansardă, a venit firesc, ca o dorință de a vedea cum orașele renasc, clădirile sunt renovate, iar spațiile sunt folosite la potențialul lor.
De fapt, vrem să le arătăm românilor că podurile întunecoase pot fi transformate în spații calde și luminoase, iar posibilitățile de amenajare sunt nelimitate. Vrem să le explicăm și despre cum produsele noastre duc la crearea de spații de locuit sănătoase datorită luminii naturale și aerului proaspăt.
Mai mult, credem că este esențial faptul că avem alături de noi parteneri ale căror produse sunt complementare cu ale noastre. Desigur, atunci când renovezi sau construiești un pod, ai nevoie și de izolație și de acoperiș, iar VELUX România, alături de Knauf Insulation, Knauf Gips și Bramac, poate oferi soluții complete și sfaturi practice la îndemâna tuturor pentru mansarde moderne.

Concret, ce valoare aduce VELUX România acestui proiect?

Fiecare din partenerii implicați vine cu expertiza sa; fiecare este specialist pe categoria sa de produse. În cazul nostru, vrem sa traducem această experiență acumulată în mai bine de 20 de ani în România și în mai mult de 75 de ani în lume, în sfaturi practice și utile și în exemple concrete, interesante și variate care să-i inspire pe clienții noștri în amenajarea mansardei.

Ne-am propus să împărtășim în cadrul acestui proiect mansarde frumoase, care au o poveste de spus și din care lumea să se inspire. Vorbim, așadar, despre exemple concrete de mansarde care au fost renovate și amenajate în România, și nu numai. În cadrul site-ului se vor regăsi proiecte din Romania, dar și din Europa, pentru a aborda o paletă mai largă de situații și exemple.

Astfel, informațiile noastre sunt centrate pe avantajele luminii naturale, pe recomandările în ceea ce privește numărul optim de ferestre de mansardă necesar într-un anumit spațiu, pe alegerea corectă a modului de operare și pe informații despre cum le poziționăm pentru a obține confort optim și priveliște spectaculoasă. De asemenea, pe lângă modelele de ferestre, prezentăm și accesoriile pentru ambianță – rulouri interioare și exterioare – precum și produsele necesare pentru montajul ferestrelor în acoperiș. Toate aceste informații le promovam deoarece interesul nostru este ca beneficiarii produselor noastre să se bucure de o locuință sănătoasă și frumoasă.

Care este filozofia companiei?

VELUX înseamnă VE- ventilație și LUX – lumină (în limba latină).
Suntem o companie curată; nouă ne place să spunem că vindem lumină naturală.
Suntem dedicați misiunii de a aduce calitate vieții în spațiile de sub acoperișul în pantă, prin intermediul luminii naturale și aerului proaspăt pe care le aduc produsele noastre.
Suntem inovatori în domeniu, compania a fost fondată acum mai bine de 75 de ani, în 1965 de către Villum Kahn Rasmussen, inventatorul ferestrelor de mansardă, iar misiunea asumată de la început a fost transformarea podurilor nefolosite în spații confortabile de locuit și de învățat. Mai mult, suntem norocoși și mândri pentru că avem o Companie Model. Ce înseamnă acest lucru pentru noi? Tratăm atât angajații, cât și partenerii și colaboratorii externi într-un mod exemplar. Pentru noi, baza oricărei relații de colaborare este foarte importantă.

Dedicația, Respectul reciproc, Îmbunătățirea permanentă, Inițiativa locală și Sincronizarea sunt valorile care se regăsesc în felul în care colegii relaționează între ei sau cu colaboratorii. Pe scurt, nu promitem niciodată mai mult decât putem, dar încercăm mereu să oferim mai mult decât promitem.

Trăim într-o perioadă în care noile tehnologii fac parte constant din viața noastră. Ce noutăți aveți din această perspectivă?

Suntem tot timpul cu un pas în viitor și explorăm noile tehnologii. Am intrat și noi în lumea caselor inteligente și, împreună cu Netatmo, am lansat în 2018 kitul de control climatic VELUX ACTIVE. Acesta asigură controlul inteligent al ferestrelor de mansardă și al rulourilor VELUX INTEGRA® prin WiFi, alături de o aplicație pentru mobil dedicată, disponibilă gratuit pentru sistemele iOS și Android. Pe baza unor parametri de climat interior, cum ar fi temperatura, nivelul de iluminare naturală, umiditate și nivelul de CO2, utilizatorii vor putea să controleze ferestrele de mansardă și accesoriile acestora, asigurându-și astfel un climat interior sănătos pe tot parcursul zilei.
Mai mult, tot anul acesta am lansat aplicația MyDaylight, care poate fi descărcată gratuit, prin care proprietarii de poduri nefolosite pot vizualiza cum va arăta mansarda lor, cât și modul în care lumina naturală pătrunde la interior prin ferestrele de mansardă, putând adăuga și detalii de amenajare, precum culoarea pereților sau nuanța podelei. Prin aceasta aplicație, utilizând ochelarii VR, clienții vor vedea în cele mai mici detalii cum va arăta mansarda înainte de a se apuca de construit. Vă invit să o descărcați și să faceți o simulare a mansardei.

De curând, am văzut un film lansat de grupul VELUX care m-a pus pe gânduri. Care este povestea lui?

Conform raportului WHO Europe 2013, întocmit de Agenția de protecție a mediului (WHO Europe 2013 report, US Environmental Protection Agency), ne petrecem în medie 90% din timp în spații închise, lucru care ne poate afecta sănătatea. Suntem așa numita generație de interior (” The Indoor Generation”), a cărei poveste este perfect ilustrată în filmul cu același nume lansat de Grupul VELUX, care poate fi vizionat pe canalele noastre de Social Media). Filmul îi poartă pe spectatori într-o istorie a vieții în spațiile închise, unde se confruntă cu tuse, boli respiratorii sau tulburări de somn. Mesajul din final este foarte clar: totul depinde de noi cum decidem să încheiem povestea. Iar noi, la VELUX suntem convinși că există măsuri: aerisește de minim trei ori pe zi, usucă rufele pe cât posibil afară, lasă ușile din spațiile umede, închise, fă curățenie regulat, fă plimbări scurte sau schimbă procentul din 90% în 70 % din timp petrecut în interior pentru o viată mai sănătoasă.

Cum vezi proiectul Mansarda Mea pe viitor?

Cred că viitorul suna bine, având în vedere calitatea informațiilor oferite, a proiectelor inspiraționale prezentate și a partenerilor implicați. În același timp, suntem deschiși la feed-back-le primite de la clienții noștri și ne dorim să fim flexibili în a oferi informații în funcție de nevoile clienților. Un astfel de proiect există deja în mai multe țări din Europa și a fost primit foarte bine de către clienții noștri. Ceea ce sper că se va întâmpla și la noi! La cât mai multe proiecte frumoase @made în România!

Noemi Ritea,
Manager General VELUX România